Alla inlägg under oktober 2011

Av Moeffine Siwsen - 19 oktober 2011 11:59

Igennem en af mine gode venner har jeg fået en del input og viden om det at sælge varer på internettet. Sagen er at min ven har en online shop, hvor han sælger mange forskellige dele til auto-industrien direkte til private. Vi har tit talt om, hvordan han kunne få hans potentielle kunder til at finde hans produkter. Mange forslag er kommet på bordet lige fra annoncering på facebook til uddeling af flyere til alle biler på eksempelvis Bilka' parkeringsplads.


En dag blev min ven opmærksom på at hans webshop faktisk blev fundet på søgemaskinerne og især via Google. Derfor begyndte han at undersøge lidt mere om det at være synlig på Google, og hvordan man får alle sine varer til at være synlige for potentielle kunder. For hvis dette kunne lykkedes ville det være en hel del nemmere at få solgt nogle produkter i og med at kunderne selv fandt frem til hans webshop.


Igennem et netværk kom min kammerat i forbindelse med Wiseo, som udfører søgeoptimering af hjemmesider og fik en lang snak med dem. Jeg var ikke med til mødet men fik et grundigt referat og forstod det meste. Der var en helt bestemt årsag til at jeg var med til mødet, da jeg skulle hjælpe med at skrive nye tekster til hans webshop, som han havde fået at vide han skulle gøre – så vi måtte jo igang. Igennem 3 måneder arbejdede vi begge på hans webshop med tekster og optimering af produkter og Wise, der stod for selve søgeoptimeringen gjorde nogle andre ting (spørg ikke hvad).


I dag er min vens webshop meget synlig ude på søgemaskinerne og han har fået så travlt at jeg hjælper til et par aftener om ugen.


Leder du efter en dansk leverandør af søgeoptimering kan jeg varmt anbefale at se nærmere på Wiseo.

Ovido - Quiz & Flashcards