Alla inlägg under oktober 2012

Av Moeffine Siwsen - 29 oktober 2012 14:25

For hver dag der går, bliver jeg mere og mere glad for at jeg ikke valgte at få en Apple telefon, altså en iPhone. Fx har der været alt det halløj med retssager, hvor de har slæbt det ene firma efter det andet i retten, fordi de havde brudt et eller andet patent. Helt ærligt, så synes jeg at det ødelægger innovationen og nytænkningen at få nedlagt diverse salgsforbud.
For nyligt har de fået medhold i en sag mod Samsung, hvor Samsung blev idømt til at betale Apple et milliardbeløb, men Apple syntes åbenbart ikke det var nok, og derfor har de krævet en halv milliard mere. Det synes jeg er grådigt, og så længe at Apple opfører sig som en lille forkælet prins, så holder jeg mig langt væk fra deres produkter.


Nyt stik i iPhone – nyt tilbehør
Hver gang de lancerer en ny iPhone, så skriver de at den er det bedste der er sket siden sidste iPhone. Jeg synes det er arrogant, og det er som om at de er på en trone med alle andre under sig. Eller sådan føler de sig i hvert fald.
Med den nye iPhone har de også ændret det stik der sidder i telefonen, som med ét slag har gjort alles tilbehør til deres telefon ubrugeligt. Hvis jeg havde en iPhone, så havde jeg følt mig trådt på. Det betyder jo, at man skal til at erhverve sig noget nyt iPhone 5 tilbehør, hvis altså at man vil være med på det nyeste teknologi.


Android – Open source er vejen frem
Jeg bruger selv android. Jeg mener at et åbent system til hver en tid kan udkonkurrere et lukket system, hvor alle apps skal kontrolleres og tjekkes før de bliver tilgængelige. Jeg bruger faktisk også Linux på min bærbare. Det er gratis, men det vigtigste er at alle kan udvikle til det, og derfor bliver det hele tiden forbedret. Det synes jeg er fedt.
Min nuværende telefon er en LG Optimus, men den er efterhånden ved at være godt gammel og slidt, og jeg synes den er ved at være lige lovlig langsom. Derfor er jeg naturligvis på udkig efter en ny telefon, men én ting er jeg helt sikker på: Det bliver ikke en iPhone. Ikke engang hvis jeg får den foræret, så sælger jeg den simpelthen og køber en anden telefon.


Ingen fremtidssikring
Nu ved jeg jo godt at der er mange der vil synes jeg er underlig og dum, men sådan må det være. Jeg synes ikke man skal behandle sine kunder på den måde som Apple gør.
Man kan ikke engang skifte batteriet i sin iPhone. Hvis man endelig vil til at skille den ad for at gøre det, så skal man have fat i nogle helt specielle skruetrækkere, som nogle gange kan være helt umulige at opdrive. De nye Macbooks er vist også limet sammen, og der er mange komponenter der er loddet direkte til bundkortet, hvilket gør det umuligt fx at opgradere rammene. Det betyder at man er nødt til at købe en helt ny, bare fordi man har for lidt RAM.
Hvis man vælger at køre med Apple, så binder man sig også til nutiden, og at man ikke vil fremtidssikres. Det er i hvert fald mit synspunkt, og det må du jo så acceptere, eller lade være.  


Ovido - Quiz & Flashcards