Alla inlägg under november 2011

Av Moeffine Siwsen - 24 november 2011 16:08

Julen har bragt - eller vent i år er det vist mig, der bringer – gaver i massevis ud. Igen i år står julen på en lille juleaften hos den ene familie, hvorefter vi kører videre til den næste på selve juleaften og fejrer på den måde jul to steder. Og for at det ikke er løgn kører vi faktisk videre første juledag, hvor vi skal ud til den tredje familie og afholde julefrokost.


Det må på ingen måde forståes på den måde at jeg ikke er vild med julen og ikke glæder mig – for det gør jeg. Bare det at skulle tænke på at man kan komme ud, sætte sig til bords og her sætte tænderne i en saftig and og flæskesteg med brune kartofler, rødkål, brun sovs, chips – ja hele molevitten, det er mums! Man kan ikke kalde mig tyk på nogen måde men hold da op jeg er madglad. Nej, bekymringen i år går mere på alle de gaver og Babyudstyr, som vi skal bringe og hente og til og med for to dage af gangen - det kan give anledning til lidt bekymring. Jeg ved allerede nu at vi selv har en masse gaver til vores barn, som vi skal have med til selve juleaften. Og udover det har vi også en masse gaver, som vi skal have med til lille- og selve juleaften – det fylder det hele.


Men nu kommer det tunge skyts frem for julegaverne er blot den lette del. Når man har en lille størrelse til barn kræver det jo en hel del, når man skal være væk i tre dage. Her taler vi barnevogn, højstol, weekendseng og en hulens masse legetøj. Og udover dette skal vi også have tøj – både til os selv og barnet pakket ned. Så jeg tror der bliver rigtig meget læs på (og nej, vi kører ikke i en bus). Dog tror jeg desværre at det kan blive endnu værre, når juledagene er overstået. Nu ved jeg af erfaring at børn får mange gaver og jeg er sikker på at vores barn ikke bliver snydt for denne del heller. Det betyder at vi sikkert vi få en masse gaver (heldigvis), som består af bøger, tøj, legetøj m.v som fylder en hel del. De gaver som vi har bragt til juleaften(erne) bliver jo godt nok læsset af, men der kommer mindst ligeså mange ind igen. Vi voksne har derfor bestemt os for at i år vil vi ønske os små gaver. Jeg har primært ønsket mig penge og gavekort mens min kone har ønsket sig Ammeindlæg. Disse gaver kan da trods alt ikke fylde meget og dermed får vi mere plads til barnets gaver.


Er du også ved at stresse en smule over juleaften kan du jo læse lidt om lastbiler her.

Ovido - Quiz & Flashcards