Alla inlägg under juni 2012

Av Moeffine Siwsen - 6 juni 2012 13:59

Jeg synes altid, at det er svært at komme igang med det næste webprojekt. I dag sidder jeg med en ny kunde, som også gerne vil have en ny hjemmeside, men det er jo ikke noget, som jeg kan hjælpe med. Herudover har jeg slet ikke forstand på at programmere hjemmesider – det er jo ikke det, som jeg arbejder med.


Men underligt nok er der flere kunder, som spørger om jeg kan lave hjemmesider – selv om jeg laver noget helt andet. Det må næsten være fordi, at jeg arbejder med internettet generelt og så det, at jeg har flair for computere. De to ting, må jo betyde at man har styr på hjemmesider – hvilket jeg absolut ikke har. Til den sidste kunde anbefalede jeg at gå til et webbureau i stedet for, at købe mig til opgaven. Kunden kunne ikke rigtig forstå at jeg ville lade en god forretning gå min næse forbi. Desuden vidste han at min timepris var langt mindre end hos et webbureau, så han havde jo også forventet at spare nogle penge og dermed få en billig hjemmeside. Jeg måtte fortælle ham, at en billig hjemmeside oftest bliver en dyr hjemmeside, selv om det lyder underligt. Lad os tage eksemplet med hans nye hjemmeside. Hvis jeg havdel lavet den ville det nok koste halvdelen af, hvad et webbureau ville tage for det. Omvendt ville hjemmesiden nok ikke konvertere så mange kunder, som hvis han havde købt en professionel hjemmeside. Men den er selvfølgelig svær at regne ud – og faktum er tal og priser her og nu, som kunden kan forholde sig til.


Men jeg holder nu fast og vil fremover også anbefale andre kunder til at gå til andre kilder, hvis de vil have noget, som jeg ikke kan levere. Jeg tror også på, at hvis man giver kunden en ordentlig forklaring, så er der heller ikke noget problem i det – de skal bare kunne forstå forskellen på kvaliteten.

Ovido - Quiz & Flashcards